verblijf Akaroa Country House - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu verblijf Akaroa Country House - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu

verblijf Akaroa Country House

Door: Pieter Gorter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Na een goede nachtrust worden we rond een uur of acht wakker. Het weer ziet er veelbelovend uit en om 09:15 uur kunnen we aanschuiven aan het ontbijt. Dit wordt onder de veranda geserveerd en we laten het ons goed smaken. Hoewel het de laatste dag van het jaar is hebben we geen van allen het gevoel dat dit ook zo is. We makem een mooie rondrit in de omgeving en na de middag zoeken we een restaurant op om van de lunch te gaan genieten. We vinden een plek aan de baai van Akaroa en laten ons het eten goed smaken. Het is een graad of 23 en dat hebben we op de laatste dab van het jaar niet eerder meegemaakt. In Nieuw Zeeland hebben veel mensen deze dag al een vrije dag. Het valt ons op dat de Nieuw Zeelanders vriendelijke mensen zijn, behulpzaam en easy going. Misschien ligt het aan de tjjd van het jaar, het bevalt ons prima.
Voordat dat we s'avonds naar onze besproken plaatsen in een restaurant gaan genieten we nog een paar uur van het aangename weer op onze verblijfplaats.
Om half acht gaan we naar het restaurant om onze laatste maaltind van het jaar te nuttigen. We hebben een plaats buiten en in het begin is dat wel aangenaam. Maar als de zon verder gaat zakken zakt de temperatuur in hetzelfde tempo mee. We vragen en krijgen een plaats binnen. Hoewe, we van plan waren om pas na de jaarwisseling naar huis te gaan wordt dit toch een paar uur eerder. De vermoeidheid van de reis eist zijn tol. De jaarwisseling wordt in dromenland gevierd.