de vliegreis - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu de vliegreis - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Pieter Gorter - WaarBenJij.nu

de vliegreis

Door: Pieter Gorter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 December 2015 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Maandagmorgen om 09:00 uur gaan we met Nel en Arie naar Schiphol. Om 12:45 uur staat het vertrek naar Nieuw Zeeland gepland. Keurig op schema vertrekken we om via een tussenlandig in Hong Kong door te reizen naar Nieuw Zeeland.
Het is wel een lange zit, maar na een rustige vlucht landen we na 12 uur vliegen in Hong Kong. Het is bijna 07:00 uur plaatselijke tijd en zeven uur later dan in Nederland.
Omdat we om 21:00 uur pas weer verder vliegen hebben we een kamer op het vliegveld geboekt. Voordat we gaan slapen nemen we eerst nog een stevig ontbijt voordat we een aantal uur onder zeil gaan. Dat bevalt goed.

Om 21:00 uur vertrekt het vliegtuig naar Auckland. Wederom een lange zit van 12 uur en dan zjn we er nog niet. Omdat we onze vakantje in Christchurch beginnen hebben we ook nog een vlucht van 1,25 uur van Auckland naar Nieuw Zeeland.
Het tijdsverschil met Hong Kong is 5 uur en met Nederland 12 uur. Om Nieuw Zeeland in te komen moet er een formulier ingevuld worden. Vers fruit mag b.v. niet worden aangetroffen anders wacht een forse boete. Ook andere zaken moeten worden vermeldt. We komen echter zonder problemen door de douane.

Op het vliegveld in Christchurch kunnen we onze auto's ophalen. Zowel Nel en Arie als wij hebben ieder een auto gehuurd. Althans, daar gaan we van uit. Door een misverstand blijkt in eerste instantie echter dat we maar een auto meekrijgen. Dat wordt bellen naar de reisagent, maar omdat het in Nederland 05:00 uur is krijgen we hem niet direct te pakken. Uiteindelijk krijgen we hem te pakken en rond 19:00 uur(plaatselijke tijd) kunnen we met 2 auto's vertrekken. We hebben nog een tocht van 1,5 uur te gaan voordat we in Akaroa arriveren. Dat blijkt nog een hele uitdaging na een vermoeide reis in een land waar links wordt gereden. De ruitenwissers gaan regelmatig heen en weer daar waar eigenlijk de richtingaanwijzer zijn werk zou moeten doen. We komen echter zonder kleerscheuren op onze eerste(schitterende) bestemming aan.